MDK

Top-foto

ŁÓDZKIE PEŁNE KULTURY - WARSZTATY DLA PEDAGOGÓW I UCZNIÓW

Projekt Łódzkiego Domu Kultury – „Łódzkie pełne kultury” ma na celu przybliżanie uczniom i nauczycielom z regionu bogatej oferty łódzkich instytucji kulturalnych. Mieszkańcy mniejszych miejscowości nie zawsze korzystają, tak często jak by tego chcieli, z propozycji kulturalnych większych miast. Skarżą się na brak czasu, nie najlepsze połączenia komunikacyjne czy koszty przejazdu, które uniemożliwiają im spontaniczny wypad do filharmonii lub jednego z łódzkich muzeów. Łódzki Dom Kultury wychodzi naprzeciw ich potrzebom, dlatego zaprasza do udziału w projekcie uczniów i nauczycieli z 10 instytucji partnerskich w regionie (z Opoczna, Radomska, Bełchatowa, Zduńskiej Woli, Sieradza, Kutna, Tomaszowa Mazowieckiego, Piotrkowa Trybunalskiego, Skierniewic, Tuszyna).

Zasadniczą część projektu stanowią warsztaty edukacyjne prowadzone przez muzyków i animatorów Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina w Łodzi oraz edukatorów Muzeum Archeologicznego i Etnograficznego w Łodzi i Muzeum Sztuki w Łodzi.

Podczas zajęć muzycznych uczniowie poznają m.in. przysmaki muzyki chińskiej, tajniki gry na wiolonczeli, wezmą udział w warsztatach perkusyjnych. Dowiedzą się, jak wiele wspólnego ma ze sobą faktura muzyczna i faktura tkaniny. Odkryją potęgę rytmu. Na zajęciach prowadzonych przez pracowników Muzeum Archeologicznego i Etnograficznego dzieci będą mogły posłuchać opowieści o historii ubioru, pieniądza czy o ginących zawodach, takich jak: bednarz, rymarz czy kołodziej. Przekonają się, jak żyli ich przodkowie w wiejskiej chacie sto lat temu. Natomiast edukatorzy Muzeum Sztuki w Łodzi przygotują dla dzieci cykl warsztatów „Widzimisię”, oparty na „Teorii widzenia” Władysława Strzemińskiego, czołowego polskiego artysty modernistycznej awangardy i współzałożyciela instytucji. Nauczyciele i animatorzy kultury wezmą udział w warsztatach na temat elementów muzykoterapii i arteterapii, które można wykorzystać na lekcjach. Poznają ofertę edukacyjną Muzeum Archeologicznego i Etnograficznego w Łodzi oraz Muzeum Sztuki w Łodzi.

Zajęcia prowadzone będą  od września do listopada. Zwieńczeniem projektu są wizyty jego uczestników w muzeach i koncert finałowy w filharmonii:

27 września 2017 r.
10.00-12.00 TA KE TI NA – odkryj potęgę rytmu. Warsztaty muzyczne z elementami body percussion – warsztaty animacyjne dla uczniów, prowadzenie: Małgorzata Kaczmarek (Filharmonia Łódzka im. A. Rubinsteina w Łodzi)

13.00-15.00 Elementy muzykoterapii i arteterapii na lekcjach muzyki/plastyki – warsztaty edukacyjne dla nauczycieli, prowadzenie: dr Stella Kaczmarek (Filharmonia Łódzka im. A. Rubinsteina w Łodzi)

7 października 2017 r.
12.00-14.00 Wizyta w Łodzi, Koncert w Filharmonii Łódzkiej (inauguracja Dziecięcego Uniwersytetu Artystyczngo), w programie: B. Britten, Simple Symphony op. 4; C. Saint-Saens, Karnawał zwierząt [Le Carnaval des animaux] – fantazja zoologiczna w 14 odsłonach

12 października 2017 r.
10.00-15.00 Wizyta w Łodzi, zwiedzanie Muzeum Archeologicznego i Etnograficznego oraz Muzeum Sztuki

23 października 2017 r.
10.00-12.00 Widzenie bryły (z cyklu „Widzimisię”) – warsztaty edukacyjne dla uczniów, prowadzenie: Maja Pawlikowska, Katarzyna Mądrzycka-Adamczyk (Muzeum Sztuki w Łodzi)

13.00-15.00 Warsztaty metodyczne o sztuce nowoczesnej w oparciu o cykl „Widzimisię” – warsztaty edukacyjne dla nauczycieli, prowadzenie: Maja Pawlikowska, Krystyna Mądrzycka-Adamczyk (Muzeum Sztuki w Łodzi)

26 października 2017 r.
10.00-12.00 Wiolonczela do słuchania i podglądania – warsztaty muzyczne dla uczniów, prowadzenie: Maria Katarzyna Filipiak (Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina w Łodzi).


Projekt jest realizowany w ramach programu KULTURA DOSTĘPNA, dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Belka Lodzkie Pelne Kultury Kolor 2 Z Mdk